Svamp o handboll


Det blev ännu en tur till skogen idag för mer svampplockning i underbart väder!

Först provade vi en skog vid Ängabo/Maryd, men där fanns det mest lingon och blåbär, så vi åkte vidare till Norsesund. Hittade inte riktigt lika mycket svamp idag som igår och kanske att några hunnit före, då vi mötte många med svampkorgar.


Dessa svampar är fina att se på, men inget att ta med sig hem.

En negativ sak med svampplockning upptäckte jag idag och det var att det finns älglus/hjortfluga. Jag hittade en i hårbotten idag och trodde först det var en spindel, men när jag skakade och slog med handen, så ramlade den inte ner. Nu har jag hittat information på nätet och insett att det var en sån och att dom kan sitta kvar hårt, eftersom dom har fötter som en sugpropp.

När jag sen var hemma så åt jag lite lunch och sen bar det iväg till Nolhaga för lite handboll. Celines kille Anton skulle spela två träningsmatcher, en med juniorerna och en med B-laget. Dom vann båda med stor marginal.
Cyklade direkt från Nolhaga till Willys för lite handling och sen lagade jag fläskfilé, potatis i ugnen och kall sås till.


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, det var underbart väder igår.

Jag tycker det är så svårt att hitta bra svampställen. De som ligger hyffsat nära är ju ofta urplockade.

2010-09-06 @ 07:23:34
URL: http://tegu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0