Nya gummistövlar

Var på jakt efter gummistövlar idag, eftersom jag inte ägde några och det kan ju vara bra om jag ska ut till fler svampskogar. Jag märkte att det var ganska blött på sina ställen och man bör ju också skydda sig mot ormbett.
Gick till tre olika ställen och provade, bla. Hunterstövlar som är väldigt poppis just nu och jättedyra. Hittade ett par i andra affären som jag köpte och när jag kom till nästa affär så hittade jag ett par jag tyckte var ännu snyggare, så köpte dom också. Tänkte att det är ju öppet köp, så jag kan gå hem och prova i lugn och ro med tjocka sockor i.


Sen åkte jag förbi ICA Maxi och hittade dessa Tretorn och eftersom dom var både snyggast och skönast så fick det bil dom också, så nu har jag två par stövlar att lämna tillbaka.


399 kronor var mycket bättre än 1245 som ett par "Hunter" kostar. Storlek 35 passade perfekt och bra att inte stövelskaftet var så stort heller.


Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, vilka små fötter du har :) Det är inte alltid de dyra som är bäst. Skulle också behöva ett par gummistövlar. Nu är dom ju så bra när dom bara går upp över halva benet. Då kan man ju ha dem lite mer till vardags.

2010-09-07 @ 11:10:21
URL: http://tegu.blogg.se/
Postat av: klok som en bok:-)

Snygga! Har varit på jakt efter ett par bra gummistövlar i flera år men det verkar inte finnas några som passar mina fötter. Har ett par som jag använder men det går inte att gå några längre sträckor i dem.

2010-09-07 @ 20:55:22
URL: http://www.mestbaradeckare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0