Myggbett!

Är det inte älgflugor i skogen så är det mygg. Gissar att det var dom som bet mig igår för nu har handen kliat fruktansvärt sen dess, är röd och svullen. Vaknade efter bara två timmars orolig sömn och fick gå upp och smörja med en bra kräm och sen tog jag Tavegyl så jag kunde sova. Så fort jag vaknade på morgonen, så började klådan igen, hoppas att det går över snart. Överväger om det är värt att få såna här efterspel för att njuta några timmar i skogen, vi får väl se.


Har alltid varit känslig mot insektsbett och rena turen att jag inte fått ett getingstick sen jag var liten. Minns en gång när jag var med en kompis på en jordåker, rätt som det var så fick hon ett stick i låret av en jordgeting. Sekunderna efter var det min tur att få ett likadant på låret, men skillnaden var att mitt svullnade upp så att jag inte ens kunde få på mig annat än mjukisbyxor. Fick vara hemma från skolan någon dag också minns jag.

Sist vi var i Turkiet blev jag myggbiten på foten när jag sov och den blev också rejält svullen, så tur att jag inte bor i Norrland. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0