Tågflyt

Jennifer har varit sjuk hela veckan och igår tog jag henne till läkaren, eftersom hon haft hög feber sen i måndags. Halsprovet visade inget, men hon hade en lätt förhöjd sänka som läkaren sa att det även kan vara vid virus. Vi skulle avvakta till på måndag tyckte hon. Idag vaknar hon med 40.3 i feber, känns sådär att vänta tills måndag, så jag ska ringa igen och rådfråga. Hellre en gång för mycket än för lite.

Efter att vi varit på vårdcentralen igår, så fick jag ett ryck och åkte till Ullared. Körde Jennifer till mamma och sen hämtade jag upp Celine på skolan i Partille och så var vi framme vid 16 och hade 4 timmar på oss att shoppa.


Den här Levis-skjortan fyndade jag på MQ-outlet utanför Gekås och fick ge 399 kr, ord pris det dubbla.

Köpte massa fina saker till Celines "nya" rum och jag hittade snygga kuddar till soffan, synd bara att den färg jag egentligen ville ha tog slut. Passade också på att köpa ny motorolja till bilen som snart ska servas och lackfärg och slipmaskin till mitt kommande projekt "måla om datorskrivbordet".

Imorse cyklade jag som vanligt till tåget och har att välja på att åka direkttåget eller pendeltåget, men eftersom direkttåget redan stod på perrongen innan jag ens parkerat cykeln, så orkade jag inte stressa och tog beslutet att ta pendeln. På vägen mot tåget, så ser jag att direkttåget börjar åka, men stannar efter några meter och samtidigt ropar dom i högtalaren att pendeln bytt spår tillfälligt från 1 till 3.  Det innebar att jag skulle upp på den perrongen där direkttåget står eftersom dom stod på spår 2. Pendeltåget är dessutom 5 min sen och när jag kommer upp på perrongen så ser jag att direkttågets bakre vagn är öppen och tågvärdarna är ute och letar efter något på spåret bakom tåget. Jag får då en idé och det är att jag ändå kanske kunde få åka med det tåget om jag hinner fram dit innan personalen hoppar in och det lyckades, så jag sparade in 20 min minst. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0