Sjuklingen Jennifer

I torsdags var jag på vårdcentralen med Jennifer, eftersom hon hade haft 40 graders feber i fyra dagar, men dom sa att vi skulle avvakta tills på måndag. Idag kände jag att hon inte skulle behöva ha det så här längre, det måste vara något då den höga febern inte ger med sig. Dessutom hade hon börjat hosta ganska rejält och kräkts slem och fått lock på vänsterörat, vilket medförde dålig hörsel. Ringde 1177 och dom gav oss en tid på jouren i eftermiddag.

Det visade sig att hon hade öroninflammation och nu är det en kraftig penicilinkur som gäller. 4 tabletter om dagen i 5 dagar, sen 3 tabletter resten av 10-dagarskuren. Det var en läkarkandidat som först undersökte henne och han ville att seniorkollegan skulle komma in och bekfräfta diagnosen, vilket han gjorde efter att ha tittat i örat. Han sa att hon även skulle kunna ha en luftrörskatarr eller en lunginflammation som man kunde kolla med snabbsänka, men nu när hon ändå fick penicillin, så behövdes inte det, eftersom medicinen hjälpter mot det också.

Skönt om hon nu äntligen kan bli frisk igen, hon har varit jättesjuk och bara legat sen förra helgen stackaren. Min mamma har hjälpt mig med henne, så jag har kunnat jobba vilket både jag och Jennifer uppskattar. Tack mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0