Öroninflammation + Urinvägsinfektion

12:e dagen i rad med hög feber och två olika penicillinsorter som inte verkade hjälpa, så blev det ännu ett besök på jouren ikväll. Det var samma läkare som vi träffade i onsdags och som också hade sagt att vi skulle komma tillbaka om inte febern gått ner med Amimox . När vi satt i väntrummet, så kände jag på Jennifers panna och tyckte inte hon var så varm, men när dom sen tog tempen visade den 39.2 och snabbsänkan (CRP) var 109. Jag bad dom ta ett urinprov för jag misstänkte att det kunde vara urinvägsinfektion (Google är kanon) och det visade blod och äggvita i urinen, så det var ju så. När jag nu är hemma och googlar så ser jag att det kan betyda njurinflammation.

Läkaren sa att vi ska komma tillbaka dit på måndag och lämna ett nytt prov på snabbsänkan. Den ska vara max 40-50 då för att det ska vara på väg åt rätt håll. Bra att dom följer upp detta nu tycker jag. Nu har hon bytt antibiotika till en tredje sort (Bactrim) som ska ta bort ALLT förhoppningsvis.

Nu har vi haft en kväll i soffan och kollat Idol på hög volym, eftersom hon knappt hör pga öroninflammationen. Hennes matlust är fortfarande borta, men snart så...

Konstigt att hon kan ha två så kraftiga infektioner och varken ha ont i örat eller när hon kissar.

Imorgon ska jag jobba lite övertid, men så länge jag får göra sånt hemifrån går det bra. Ska göra det mellan 6-7 och kl 9 har jag bokat besiktningstid för bilen. Har precis lagat den för 2000 kronor, så den ska nog gå igenom. Bytt vinterdäck fick jag gjort samtidigt, så skönt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tittade förbi och ville bara säga att du har en fantastiskt fin hund! Ta hand om dig! Sandra

2010-11-01 @ 03:34:55
URL: http://www.hundensbasta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0