12000 steg i skog och mark

Vaknade redan kl 8 idag och gick upp. Ringde och väckte Celine som sov hos Anton för jag ville ha med mig Viggo ut till skogen. Tog vägen förbi Anton och hämtade upp Viggo som var ganska trött, men så fort vi kom till skogen, så piggnade han till.


Redan kl 10 var vi redo att gå vår slinga i skogen. Idag blev det den gula på 4,3 km och den tog 2 timmar, eftersom jag spanade efter svamp på vägen. Hittade nästan inga alls, men höll mig mest på stigen.


Viggo älskar att hämta kastade pinnar.

Efter 2 timmars promenad och 7000 steg, så var jag rätt mör i mina ben. Åkte hem och åt lite och eftersom det var så soligt väder, så kunde jag inte låta bli att åka ut till skogen ännu en gång. Lämnade Viggo hemma och siktade in mig på svampen helt och hållet.


Hittade trattkantareller på ett kalhygge och började plocka. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån att det ligger en orm en liten bit bort helt blickstilla. Stod och tittade på den en stund, ganska läskigt! Det kom förbi ett par som jag frågade om dom kunde ormar. Mannen var ganska rädd och hade inga gummistövlar då han trodde att ormarna gått i ide.  




Lite trattisar hittade jag allt till slut. Jag passade på att rensa dom direkt i skogen, så nu slapp jag det när jag kom hem. Knipsade av nederdelen med nagel och såg till att barr o annat "bös" stannade kvar i skogen.

Stegräknaren slutade på 12000 steg, det får jag vara nöjd med.




Kommentarer
Postat av: Peggy

Herregud vilket dåligt samvete du ger mig med de där 12000 stegen ;-)

Fy vad äckligt med en orm!! jag hade börjat skrika och springa därifrån med en gång :-)

Kram!

2010-10-10 @ 14:16:12
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0