18 november

Fick samtal idag av koordinatorn på Sahlgrenskas endokrinavdelning där jag fick veta att jag ska läggas in den 7-9/12. Skönt att veta när det blir av och att det händer innan jul. Dom ska ta prover var tredje timme (!) i 2 dygn, så undrar hur mycket man får sova på natten då. Det bästa var att det inte blir på en vecka när jag har beredskap, det enda som var inplanerat dom dagarna var ett utvecklingssamtal på Celines skola, men nu visade det sig att hennes lärare sagt att han ville flytta det ändå, så ganska passande.

Det känns som det flyter på nu, både att sjukhusvistelsen blir på rätt vecka och sen att jobbmötet i Sthlm läggs rätt dag, så jag kan stanna där och på så vis få resan betald.

Direkt efter jobbet åkte jag på en ansiktszonterapibehandling och det är så fruktansvärt skönt! I början är det lite svårt att varva ner, men när man är mitt i behandlingen så slappnar man av att man somnar till. Att ligga där en hel timma och få massage i ansiktet är så avkopplande och skönt att jag tycker alla borde prova.


En sak som jag tänkte på när jag cyklade från jobbet är att jag tycker det är så otäckt att cykla under en tågviadukt när tåget kör ovanpå. Det känns som att bron kommer att rasa över mig och när jag hör tåget dunka ovanför så stelnar hela kroppen till. Någon mer än jag som känner denna känsla måntro?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0