Viggo har sina stunder

Viggo får aldrig vara i vardagsrummet, eftersom jag inte orkar dammsuga hela lägenheten varje dag. Det funkar bra, han vet att han inte ska passera golvlisten som skiljer ut mot hallen. Förut hade jag ett kompostgaller för, men tog bort det för det var så krångligt. 

Det som också är skönt är att man har några rum som frizoner, med det menas att han inte kan tassa efter mig predis överallt som han annars gärna gör. Om man t.ex städar och plockar undan, så springer man ju runt mellan rummen med olika grejor och då är det lite jobbigt att ha en hund runt fötterna varje steg. Man är ju så rädd att trampa på honom också, men han brukar som sagt hålla reda på att mitt sovrum, vardagsrummet och badrummen inte tillhör hans marker.

Varje gång jag kommer hem, så står eller ligger han i hallen, så jag tror att det mest är där han håller hus när ingen är hemma. På nätterna sover han med någon av barnen i deras sängar, jag vill inte ha hundhår i min. Dom få nätter som inte någon av barnen är hemma, så får han sova i hallen och han protesterar inte, utan fogar sig som tur är. 


En morgon kommer jag upp och ser den här synen, man kan ju knappast bli arg... :-)


Han håller mig alltid sällskap i köket och just denna dagen hade han en graciös stil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0