Synachtentest

Gick upp tidigt för att åka till Sahlgrenska. Min läkare ville jag skulle göra Synachtentest för att se hur binjurarna svarar på stimulans. Detta har jag gjort 2 ggr tidigare, så börjar kunna det nu.

Imorgon ska läkaren ringa upp och meddela provresultatet. Jag förmodar att jag kommer upp över 550 som testet har som syfte att kolla, men ska bli intressant att höra vad läkarens inställning till ny kortisonbehandling blir ifall jag svarar normalt på testet. Även om binjurarna skulle svara för att dom får ett hormon injicerat som tvingar dom att jobba, så har jag ju inte den sprutan alla andra dagar att ta till när dom dippar. Det är ju där kortisontabletterna kommer in i bilden, då får binjurarna vila en stund och sen trappar man ner sakta sakta, så att dom förstår att det är dags att vakna igen.


90 min fick jag ligga så här. Började frysa efter en stund och bad om den gula filten. Frågade också sköterskan om hon kunde ta ett blodtryck för av erfarenhet så får jag lågt när jag gör dessa tester. Först hörde hon det inte, men på andra försöket fick hon fram 80/60. Lite snurrig att gå därifrån, men jag gick sakta och satte mig och vilade en stund i entrén innan jag tog mig hemåt.


Var inne snabbt på Vindens Second Hand idag och köpte dessa 8 pocket för endast 50 kr. Har börjat läsa Åke Edwardson nu som ni märker, kul när dom handlar om Göteborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0