Sjuk - IGEN

Har inte orkat blogga på ett tag, då jag har fått problem med binjurarna igen. Gick hem från jobbet fre 5/3 och kände mig allmänt konstig. Dagen efter åkte jag och mamma till Ikea för att köpa badrumsmöbler till henne och på vägen ner så kände jag direkt att det var binjurarna som börjat igen. Det typiska är att jag blir trött ca 2 timmar efter jag klivit upp och sen fick jag väldigt ont i ryggen.

Denna gång är mina leder så ömma så jag stundtals inte kan gå, inte kul alls. Ringde till endokrinmottagningen på Sahlgrenska och fick kontakt med en trevlig läkare som skickade remiss för provagning på min vårdcentral. 7 hela rör med blod blev det och ett tjugotal olika prover.

Har fått svar på dom flesta och dom var normala förutom det jag just misstänkte, mitt kortisol var inte bra.

176 (180 - 640)

Nu har jag en ny telefontid med läkare på tisdag och förväntar mig att det blir ny kortisonbehandling igen. Vill ju egentligen inte äta detta, men har inget val. Denna gången har jag förstått att det är min halsfluss som orsakat detta och läkaren höll med om det. Förra året hade jag bihåleinflammation innan jag fick problem, så jag ser ett samband.

Har kunnat jobba halvtid hemifrån i soffan, alltid något. Har också varit hos tandläkaren och hade inga hål, så lite positivt att glädjas över.


Kommentarer
Postat av: Matsmurfen

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig via e-mail. Kan du se min e-mail adress som jag anger i kommentarsformuläret?

2010-03-14 @ 19:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0