Provsvar

Läkaren ringde aldrig idag som utlovat, så kl 13:30 ringde jag upp och bad att åtminstone få reda på provsvaren från Synachtentestet och dom var:

Startvärde:    220  (210)
Efter 30 min:  660  (630)
Efter 60 min:  770  (680)

Hösten 2009 års värde inom parentes. Jag tycker att dom är väldigt lika, en aningen lite högre i år efter att jag fått sprutan med hormonet, men min teori på det är att jag då gick väldigt länge med trötta binjurar innan testet gjorde och nu har jag "bara" gått två veckor. Även denna gång gick värdet upp över 550 och jag har alltså inget fel på min binjurefunktion, dom är bara lite trötta.

Ringer han inte imorgon heller, så börjar jag äta av den kortison jag har kvar sen förra behandlingen, jag räknar med att åka till jobbet på måndag.


I den här vagnen var jag och gjorde Mammografi för första gången och var lite nyfiken på hur obehagligt det skulle bli. Tyckte det inte var alls märkvärdigt och framöver blir man kallad varannat år och det är ju bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0