Side - Dag 2




Utgången från hotellet


Poolen vi lånade efter att vi legat på stranden hela dagen, så skönt att slippa saltvattnet lite.


Ute på en kvällspromenad. Tröjan tog jag av strax efter, då kvällens temperatur var betydligt högre idag jämfört med igår.


Så här fin utsikt var det ikväll från strandpromenaden.

Det har varit lite molnigt idag, men ändå bra väder och kanske tur så vi slipper bränna oss för solen är helt otroligt stark. Vi är kanonbruna efter bara två dagar även om vi har smort in oss med solskyddsfaktor 15-30 hela tiden.

På kvällarna har vi gått strandpromenaden bort till Side Centrum, det tar 5-10 min och där finns dom flesta affärerna. Jag har också inhandlat en del apoteksvaror, att komma in på apoteket här är inte som hemma, här är nästan partystämning. Det gäller att själv veta mycket om medicinerna för man kan i stort sett köpa vad man vill.

Lite besviken på maten hittills. När vi var i Marmaris för två år sen tyckte jag maten var kanon, men här i Side är det ingen höjdare där vi har provat. Vid stranden idag beställde jag en kycklingomelette och den var totalt osaltad.

Imorgon ska vi ligga vid poolen, gratis solstolar och goda kycklingspett!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0