Side - Dag 5


Celine och Anton har legat på stranden idag, men jag och Jennifer valde att ta en dolmus till Manavgat som är en större stad ca 5 km utanför Side. Där har dom marknad (basar) måndagar och torsdagar och vi hittade en tjocktröja och två träningströjor till mig, flipflop, shorts, armband, och luvtröja (Ed Hardy) till Jennifer.


Jennifer hade mycket att kolla på. Försäljarna var inte så jobbiga på marknaden som jag förväntat mig, men alla säljarna trodde vi var tyskar då dom är överrepresenterade här.


Skönt att sätta sig ner och vila benen emellanåt och dricka lite i värmen.

När vi åkte tillbaka så var bussen fullproppad med folk och helt plötsligt tvärnitade den och girade undan. Jennifer hade sett att det var ett litet barn som cyklat ut i gatan och var väldigt nära att bli påkörd, otäckt! På vägen till marknaden, så hade bussen dörren öppen för att det skulle fläkta och mitt i en rondell, så föll en killes resväska ut. Alla ropade att chauffören skulle stanna och så kunde killen springa ut och hämta den. :-) Lite klantigt av honom att inte hålla i den när han sitter i öppningen.

Det finns en restaurang här nära Tropic hotell som heter Favori där dom är väldigt trevliga och har god mat. Vi beställer Döner (tunnbrödrulle med kycklingkebab) för 4 lira och det är ca 20 kr. Idag när Jennifer och jag går dit efter att vi kommit hem från marknaden, så säger hon mamma och ägaren säger förvånat: -Vad sa du? Hon tittade förvånat på mig och jag svarade honom att hon sa "mamma". Han började skratta och vände sig om till dom andra som jobbar där och säger något och sen säger han till mig att dom trott att vi varit kompisar. Ibland märker man att folk ska säga så för att ge komplimanger, men denna gången såg jag hans förvånade min när det gick upp för honom att jag var där med mina döttrar.

Nu är det bara ett dygn kvar och sen är det hemresa. Veckan har gått jättefort och vädret har varit underbart. Det enda jag längtar hem till är att slippa den höga luftfuktigheten som känns när man är på rummet. Alla kläder är lite småfuktiga och när man ska lägga sig så har täcket en konstig lukt. Sen ska det bli skönt att äta lite vanlig mat också, här är den lite enformig.




Kommentarer
Postat av: Peggy

Men Ni ser ju faktiskt ut som tre systrar :-)

Kram!

2010-06-16 @ 11:14:05
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0