Side Dag 1

Nu är vi framme i Turkiet och har hunnit bada och sola. Vi hamnade i Side på ett hotell som heter Tropic. Det ligger 5 meter från stranden och är 3-stjärnigt. Tyvärr ingen pool pga hotellets närhet till havet, men om vi ville ha det, så kunde vi gå till ett av deras andra hotell sa dom. Jennifer vill gärna ha pool, så någon gång får vi nog ta en pooldag.



Vi har trådlöst internet på hotellet, så det var tur att jag tog med mig min mini-PC som är väldigt användbar på resor. Ingen täckning på rummet, men ute på balkongen funkar det fint och min batteritid är ju 8 timmar, så helt perfekt alltså. Lustigt nog träffade jag en jag kände redan på Landvetter vid incheckningen, han skulle också till Side, men till ett All inclusivehotell med sin familj.

Solen tar så bra här att man blir lika brun på ett par timmar som på en hel vecka i Thailand. :) Det är inte så varmt idag och fläktar gott, så det är underbart. Nu ska vi gå och äta något och titta runt vad stället har att erbjuda. Anton har redan hittat ett ställde dit han kan gå och se invigningen på storbilds-tv på fredag.


Titta så fint dom har gjort med gurkan och framförallt tomaterna.


Här är vi på väg tillbaka från att ha letat upp en bankomat och ätit lunch.

Kvällen avslutades inne i Side centrum där det var väldigt mysigt. Köpte mig en fin plånbok och en skön tröja. Jennifer fick två par converse, en bikini, en Ed Hardytröja, ett par mjukisbyxor, en handduk och sen fick båda tjejerna varsina solglasögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0