Phuket dag 8-9, Freedom beach



Vi ville inte ligga på den här stranden (Patong beach), kryllade av folk och stolar.


Vi tog istället den här longtailbaten till Freedom beach.



Som var en jättefin strand och lagom med folk.



Här åt vi lunch, inte som hemma direkt. :-)



Det här är Joy som skjutsade runt oss pa sin moppe, vi åkte alla tre på den.


Här sitter dom på gatan och spelar schack med kapsyler och hemmagjort bräde.


Vid Patong beach låg en stor Hello Kittyaffär.



Vi shoppade ett glasogonfodral och en datorväska till min rosa mini-pc.



Allt detta och lite till har vi hunnit med att shoppa under semestern, mest i Patong.

Vi tog taxi tillbaka från Phuket till Khao Lak i onsdags, prutade ner priset ganska mycket, men chauffören körde som en galning! Vi var livrädda, han körde 120 pa en 60-väg, ut framför en buss som tutade och en bil i motsatt fil blinkade med helljus. Jag sa till honom, men då blev han arg och sa att han kört taxi i 30 år minsann.


Vi har kanonväder har varje dag och njuter! På tisdag ska vi åka hem, längtar till Viggo och Jennifer som bara den, så det ska bli skönt att få krama om dom. Som tur är har jag kunnat ringa hem varje kväll, jättebilligt! 1 baht per minut, man kan alltså prata 10 min for 2 kr. :) Detta pris enbart om man skaffar thailanskt mobilkort.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-24 @ 01:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0