Khao Lak, sista dagarna

Nu var man hemma! Värsta snöstormen, så jag har inte ens gått utanför dörren idag, låtsas fortfarande som att det är soligt ute. :-)


På lördagseftermiddagen var vi på den lokala marknaden och då fick Celine mata den här elefanten. Man fick köpa en påse med godsaker utav han i orange hatt och den kostade 20 baht ca 5 kr. Efter att elefanten fått maten från turisterna, så tog han även den överblivna påsen från alla och skickade upp den med snabeln till han som satt där uppe. Det såg rätt kul ut, jag filmade just då med mobilen och rätt som det är så kommer snabeln emot mig också, men min mobil fick han inte. :-)


Gott om mopeder var det precis överallt.


Rosa ägg var en lite ovanlig syn!


En Hello Kittycykel! Ovanligt att se någon cykla, nog för varmt att trampa, så moped gäller.


Celine testar fotbad med fiskar. Dom äter upp all död hud, så fötterna blir jättemjuka och rena.


I det här hotellrummet bodde vi. Helt okej, men sängen var stenhård, vilket tydligen är vanligt i Thailand. Trafiken ut mot gatan var också störig, men glad ändå att vi hade balkong och pool! 2 flaskor vatten ställdes in i kylen varje dag och var gratis.


Läste ut fyra böcker på semestern, alla kan jag rekommendera. Dom två övre är chicklit och dom två nedre är berättelser som hänt på riktigt.


Vi mellanlandade på en flygplats, 2 mil från Dubai och vi fick gå av en halvtimme. När vi såg dessa kvinnor i en vänthall, så förstod man verkligen vart man hamnat.

Vi köpte varsin dricka för att ha på planet, men tänkte inte på att vi skulle igenom säkerhetskontrollen igen. Celine går först med sin halvdruckna vattenflaska och jag har min oöppnade burk med cola light. Vi lägger våra handväskor i plastlådorna och sen sträcker Celine fram flaskan till vakten, men han visar med gester att det är okej att hon tar med den!?! Jag visar min burk och han visar samma för mig, men att jag ska lägga den i plastlådan ihop med väskan.

Jag blev snopen, men glad och går igenom kontrollen, den piper för fullt, antagligen för att jag har bältet kvar på mig som jag inte behövde ta av enligt vakten. Ingen kommer för att kontrollera pipen och det gäller även dom övriga. Stor idé att ha en säkerhetskontroll där om ingen bryr sig... Kanske för att klockan var mitt i natten, men det var i alla fall den slappaste kontrollen jag varit med om på en flygplats.


Det har varit en helt underbar resa! Avslutar med denna bild som jag ska ha i minnet att ta fram när snön yr imorgon och jag ska till jobbet.


Kommentarer
Postat av: Peggy

Allt låter helt underbart! vi får ta en prommis eller fika så får du berätta mer ;-)

Kram och välkommen hem till vintern ;-)

2010-01-28 @ 14:05:03
URL: http://www.peggygirl.se
Postat av: Peggy

Det var så lite så :-) nu håller jag tummarna för att du får ett annat beslut, om inte så överklaga igen :-) ja nu blir det soffan....Btw åt ni några rosa ägg ;-)

Kram!

2010-01-30 @ 19:45:41
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0