Khao Lak dag 4-5 Patong

Nu har jag fixat ett thailändskt simkort till mobilen, så jag kan använda den som modem och kommer nu att kunna använda internet lite oftare... om jag har tid vill säga. Innan köpte jag lösa koder i hotellets reception, men sen tog korten slut med dessa koder och dom visste inte när det kom nya osv. Såg en tjej som satt på ett fik med en laptop och frågade henne om hon var svensk och det var hon. Fick information om både internet och allt möjligt om Thailand, eftersom hon bott här sen ett år tillbaka.


Här vid poolen låg vi på fredagen och hade det bra.



På kvällen var det förfest på Moa och Stefans balkong, sen skulle vi ut "på stan", men det visade sig att allt här i Khao Lak var stendött, så kl 23 kom vi på den tokiga idén att åka taxi till Patong i Phuket, ca 1,5 timmars resa. Taxichauffören trodde vi skojade först. Moa underhöll oss hela resan med massa roliga berättelser och jag och Celine skrattade hela vägen. Stefan satt fram och lyssnade på vårt kackel. :-)


Här är vi på en bar vid den kända gatan Bangla Road i Patong. Varenda utländsk kille gick omkring med en thailändska, hemskt. Det var verkligen speciellt och vi var glada att vi slapp att bo i det området. Vi åkte tillbaka kl 04 och vi hade bestämt att taxin skulle vänta på oss där och han låg och sov i bilen under tiden. När vi skulle lämna Patong, så stannade en trafikpolis bilen och frågade vart vi skulle. När chauffören sa att vi skulle till Khaol Lak, så upprepade polisen det som att han måste ha hört fel! Han tyckte det var på tok för långt för att några skulle åka taxi dit mitt i natten tydligen. :-) Vi kom i säng vid 06-tiden på morgonen, kul med galna upptåg ibland.


Lördagen ställde vi klockan på tolv och gick upp och la oss vid poolen, men fick inte så mycket sol på oss för det skuggade för mycket mellan husen. Gårdagen var ganska lugn, lite koll i affärer, åt goda pannkakor plus lite annan god thaimat och sent på kvällen tog jag en glass och Celine, Moa och Stefan delade en pizza på tre.



Kommentarer
Postat av: pam

vilken tur att du kan vara highteccckkk på sem så vi i kalla sverige kan drömma oss bort!!!!!!!!!

2010-01-17 @ 11:28:53
Postat av: Peggy

Ja jag håller med...ge oss en massa bilder och härliga uppdateringar så att vi här hemma kan drömma oss bort :-)

Ha d forsatt fint!

Kraaaam!

2010-01-17 @ 14:20:44
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0