Khao Lak Dag 1-2

Nu har vi varit i Thailand drygt ett dygn och jag har redan fått massa färg, fast jag befunnit mig i skuggan. Flygresan var helt okej, jag läste ut boken "Stella och Sebastian" och det gjorde att de 11 timmarna inte kändes så långa. Flygstolarna var dock väldigt obekväma, så det var mindre kul. Vi hamnade i Khao Lak, det var ju där tsunamin härjade som värst och man kan se vissa spår av det fortfarande.


Hotellet är helt okej och ligger väldigt centralt. Här ser ni den lilla poolen som den ser ut på natten.

Igår låg vi vid poolen hela dagen och lärde känna flera svenska gäster som var trevliga. Vi var vakna 26 ½ timma i sträck innan vi tog en liten tupplur för att sen gå ut och äta. Hann också med en oljemassage, 1 timma för 80 kr, helt underbart och det lär vi göra fler gånger. Vi har också gått in hos en lokal optiker och fixat glasögon till Celine, hon har behövt detta länge, men det har inte blivit av. Nu fick vi ett par jättesnygga bågar för 700 kr, inkl synundersökning. Dom är klara imorgon kl 14.

Idag har vi legat vid stranden på förmiddagen vid ett fint hotell som också hade 2 stora pooler. Det kom lite moln, tack och lov så jag inte brände mig mer och då tog vi en tuk tuk till en marknad och fyndade lite roliga saker.



Ikväll har vi varit och ätit middag med Moa och Stefan som kommer från Västerås och bor på vårt hotell. Dom har varit ute och rest sen i november och hamnade i Khao Lak för att Stefans föräldrar kommer hit på fredag. Dom hänger med oss på turen till Similan Island imorgon. Då blir det snorkling, bad på härliga öar och speedboat!


Kommentarer
Postat av: Jennifer Sjöström

Lägg ut lite bilder på hotellet och stranden och sånt med. :) Saknar er. <3

2010-01-13 @ 18:59:35
URL: http://chawamel.blogg.se/
Postat av: Peggy

Nääää då..!! jag är inte alls avundsjuk ;-) Det låter helt underbart i mina öron!! Här har vi - 14 grader...nu känns det ännu bättre va ;-)

Ha d fortsatt gott!

Kraaaaam!

2010-01-13 @ 22:55:37
URL: http://www.peggygirl.se
Postat av: Pam

Jag säger bara jesus vad det ser gott ut här hemma gnetar man på i kalla sverige passa på att njuta!!!!!!!!!!!!!

2010-01-14 @ 19:54:14
Postat av: pam

Jesus va scheekkkt passa på att njuta här i kalla sverige arbetar man och står i så njuuut!!!!!!!!!

2010-01-14 @ 20:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0