Till Dingle

I eftermiddag ska jag och Celine åka till Dingle, en liten håla utanför Uddevalla och där hon tänkte börja Naturbruksgymnasium. Hon har ju gått Hundprogrammet i Partille ett år, men vill nu byta skola och det innebär att hon får gå om ettan, eftersom dom inte läser samma kurser. Det kommer fortfarande vara Hundprogrammet och de ämnen hon redan läst, kan hon ju i så fall höja upp sina betyg i om hon vill.

Då det är en bit hemifrån, så får hon bo på skolan under veckorna och komma hem på helgerna, så idag ska vi köra och installera henne. Detta beslut kom hastigt, så jag har nog inte riktigt förstått att hon "flyttar hemifrån" nu. Dom första fyra veckorna får inte Viggo följa med, men sen är tanken att han ska bo med henne där, eftersom han ingår i undervisningen. Det kommer bli jättetomt hemma när båda är borta!

Man får inackorderingstillägg av kommunen som täcker internatkostnaderna, sen tillkommer mat, men det hade hon ju ändå ätit hemma. Resorna får man bekosta själv, men köper man fritidskort på Västtrafik så kostar det 585 och räcker i 3,5 månader, så det är ju överkomligt.



Kommentarer
Postat av: Peggy

Åh vad spännande för henne! kan tänka mig att det kommer att bli tomt hemma....Nu har jag fotat böckerna men man ser ju inte hur det ser ut i sin helhet....men böckerna kom med ;-)

Ha d gott!

Kram!

2010-08-15 @ 22:23:27
URL: http://www.peggygirl.se
Postat av: Peggy

Jag läser mina böcker flera gånger :-) ja inte alla då men många av dom! Vilken omväg tog ni hem då!?!? :-)

Kram!

2010-08-15 @ 22:52:05
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0