Dingle tur o retur

Klockan 09:00 imorse ringer Celine och säger att hon vill hem från Dingle för gott! Hon stod inte ut med alla Volvoraggare och säregna människor, vilket jag förstår efter att ha varit där i söndags. Det känns som att alla som inte passar in på ett vanligt gymnasium hamnar i Dingle.

Hon tyckte samtidigt att det var lite synd för hon gillade skolan och personalen, men som vi sa, det är jätteviktigt att man trivs med sina skol- eller arbetskamrater.  Nu har hon fått testa på detta och kommit fram till att det inte var hennes grej och nu slipper hon gå om ett år och kan fortsätta sin vanliga klass i Partille.

På vägen hem stannade vi vid Torps köpcentrum utanför Uddevalla och gjorde lite shopping.

Ett nytt strykjärn för endast 149 kr på Biltema. Mitt gamla fick kortslutning och halvt exploderade igår när jag strök. Proppen gick, en smäll och värsta flamman inne i det innan det la av helt. Jösses vad otäckt det var. Ska bli spännande att se om det här tokbilliga strykjärnet fungerar tillfredsställande för det priset.


Söta spets-BH-ar från HM för endast 129 kr styck. Har gått upp en kupstorlek och det borde jag gjort för länge sen för dessa är så mycket bättre.


Ny kläder från Esprit, passade på när jag hade ett tillgodokvitto. Viggo tycker jag är fin, själv ser jag bara kortisonsvullnad, men det går bort snart när jag minskar dosen.

Celine köpte en fin klänning som hon ska ha på ett bröllop hon ska gå på nästa helg med Antons familj. Sen hittade hon höstskor på Scorett, så vi hade en mysig dag ihop.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, hittade hit via din kommentar på Ullareds-bloggen om Bobbys dåliga balsam. Jag köpte schampot och det var värdelöst!! Men det jag ville skriva här var att jag skrattade när jag läste att din dotter ville hem från Dingle efter bara några dagar...jag förstår henne precis!! Jag gick där i 3 år för många år sen (gick ut -99) och jag trivdes inte heller bland Volvo-raggarna och alla andra skumma människor som fanns där. När jag gick där var det många missbrukare och andra problem-ungdomar som gick där...så det stämmer det du skriver att "alla som inte passar in på ett vanligt gymnasium hamnar i Dingle." :) Jag stog ut med att bo där i 2år, sen det sista året pendlade jag från Göteborg varje dag fram och tillbaks.

Kram Malin :)

2010-08-21 @ 14:58:33
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: klok som en bok:-)

Heter din hund också Viggo, gör min med, fast med W:-)

2010-08-22 @ 15:44:35
URL: http://www.mestbaradeckare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0