Dingle Naturbruksgymnaisum

Då var jag hemma igen efter att ha kört upp Celine till nya skolan. Hon fick ett bra rum och delar korridoren med bra tjejer enligt internatföreståndaren. 

Gick runt lite och kollade och såg att det fanns tvättmöjligheter också, så hon slipper att släpa lakan och en del kläder fram och tillbaka. Det ska bli spännande att höra vad hon tycker om skolan om några dagar!


Här är ingången till där hon ska bo. Hennes rum ligger längst ner i korridoren till höger.


Gemensamt kök och tv-rum för dom som bor i samma korridor.

Kanske inte den färgen jag hade valt på väggarna, men annars var det mysigt.


Så här ser rummet ut, det kommer att bli fint när hon får upp gardiner m.m och gjort det personligt. Toalett fanns också, men den kom inte med på bild. Trådlöst internet hade dom också!

Byns ICA-affär! Sprang in här och köpte lite kvällsmat och galgar, då det saknades i garderoben.

På väg hem, så pratade jag med Angelie i telefonen och det var mörkt och regnade en hel del. På något sätt missar jag att svänga av mot Uddevalla och hamnar på motorvägen till Göteborg. Fick köra av och ta Angeredsbron hem och det gjorde hemresan ca 4 mil längre. :-)


Kommentarer
Postat av: Peggy

Det kommer säkert att bli jättemysigt när hon får sätta sin prägel på rummet :-) men du det var väl onödigt att ta svängen över Angered hem ;-)

Kram!

2010-08-16 @ 13:08:58
URL: http://www.peggygirl.se
Postat av: Mia

Hej!



Tack för boktipset! Nu vet jag vad jag skall beställa för böcker från adlibris i morron :)



Guu vad mysigt och kul det verkar med naturbruksgymnasium! Min dotter (hon fyllde 12 häromveckan) har redan bestämt sig för att gå på ett sånt gymnasium :) sen hon hörde att man kunde ha hunden med sig. (och hon har inte ens nån hund ännu, hihi)



Ha det bra!

Mia

2010-08-16 @ 21:29:10
URL: http://lillablanka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0