Boktips!

Dags att blogg lite igen, efter några dagars uppehåll. Kom precis hem från provtagning på SU och det gick bra! Denna gången tog dom också antikroppsprov på sköldkörteln plus samma prover som förut och även kortisol. Nu har jag gjort det korta synachtentestet och i bästa fall, så kanske det kan trigga igång binjurarna. Ska ringa och kolla provsvar imorgon.

Har börjat läsa böcker igen, finns inget bättre när man kommit in i handlingen och inte kan sluta. Har haft boken "Smuts" av Katarina Wennstam hemma sen förra årets bokmässa och har läst den senaste två veckorna. Den var jättebra och handlade om en Jonas som var advokat och bedrog sin fru med prostituerade. Nästa bok som Katarina skriver heter "Dödergök" och handlar om Madeleine som är åklagaren i "Smuts", kul när böckerna hänger ihop på något sätt. Gick förbi en bokaffär vid NK idag och hittade "Dödergök" som storpocket för endast 49 kronor och det gjorde mig glad.

När jag hade läst ut "Smuts" så började jag med en bok av Denise Rudberg som heter "Jennie S", den boken har också legat hemma oläst i flera år och den läste jag ut på två dagar. På förra bokmässan, så köpte jag även hennes två senaste pocket som heter "Matilde" och "Åse" och ska nu frossa i dessa också. 


Den röda boken kostade endast 25 kr, har läst boken innan och tyckte den var läsvärd, så den här är nog värd sitt pris. Bokmässan är 25-27 september och det är något jag ser fram emot. Alltid mysigt att gå runt och klämma på böcker och göra fynd.


250 ml på ICA Maxi = 27 kr, 400 ml på ÖB = 19 kr. När jag köpte flaskan till höger igår på ÖB, så var jag övertygad om att det åtminstone var samma storlek som jag tidigare köpt på Maxi. Nu blev ju prisskillnaden ännu större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0