Reparationer är nödvändiga, men så tråkiga.

Gjort massa ärenden idag och känt att jag haft ganska normal ork, skönt! Först lastade jag in min 20 år gamla Monarkcykel i bagaget och åkte till cykelaffären. Då Jennifer tappat bort dom sista reservnycklarna och jag för en gångs skull inte hittade instruktionsboken, så fick dom ta bort det gamla bastalåset och sätta dit ett helt nytt. Sen upptäcktes att cykeln inte hade en fungerande fotbroms, navet behövde plockas isär och göras rent och sätta dit en ny växelvajer. Köpte också en ny cykelkorg, handtag, handbromsvajer och nytt bakdäck, så det blev nästan 1000 kronor i bara delar och ändå ser cykeln ut som en rosthög. :-) Nu har Jennifer något att använda ändå, hon är nöjd! I den här staden snor dom cyklar helt otroligt.

Mitt baklyse hade någon stulit och förstört fästet på min pakethållare, så jag satte på en ny baklampa och efter endast två dagar var även den borta, så himla tråkigt. Det är ju lag på att man måste ha lampa och reflex, men inte så lätt när man inte får ha sina saker i fred.

Sen åkte jag förbi min privata bilreparatör som konstaterade att mitt avgasrör behövde bytas och enligt Biltemas katalog skulle det gå på ca 3000, vilken chock! Jag föreslog att vi skulle kolla med skroten och det fanns tydligen ett par såna där som skulle kunna passa. Det bästa är att Kjell åker dit åt mig, sätter på det och sen bara berättar priset och han är alltid otroligt billig. I like!

Angelie hann jag också träffa en snabbis också, det var trevligt. Hon kommer att åka med mig till Pink-konserten i Sthlm 10 november, hennes exman betalar hennes resa och biljett då han är tacksam att hon överlevde sin sjukdom. Vi har inte gjort sånt här på hur många år som helst och det ska bli så kul att få åka iväg med just henne, bara vi två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0