En besöksdag på Borås lasarett

Har hälsat på Angelie idag på Borås lasarett och det blev ganska många timmar. Skönt att se henne igen och hon var vid gott mod och det blev mycket skratt. Än så länge är hon medtagen, men sänkan hade gått ner till 6 nu, så hon repar sig med rekordfart!

Höjde mitt kortison till 10 mg idag på eget bevåg, kände att jag var tvungen och fortfarande är jag inte på en dos som gör mig bra... Nu ska jag avvakta till läkarbesöket den 1/10 och se vad dom föreslår. Helst vill jag ha Liothyronin utskrivet, det är den tablett som gett mig bäst effekt hittills och inte så starka biverkningar som kortisonet har. Läkaren kallade dessa båda mediciner för "uppåttjack" och lite märklig formulering tycker jag, mediciner är ju till för att hjälpa sjuka människor och inte missbrukas av friska för att känna sig mer uppåt än normalt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0