Telefonkontakt

Pratade med en läkare på Sahlgrenska precis, hon var trevlig och hjälpsam. Som jag anade så ska jag höja kortisonet med en halv tablett och följa schemat som det var tänkt, jag hade alltså haft lite för bråttom. Jag ska heller inte sprida ut dosen över fler än två tillfällen på dagen, men däremot kunde jag ta dos två kl 15-16 istället för kl 14 om jag inte vill få tillbaka symptom på kvällen. Jag skulle heller inte fortsätta äta Levaxinet för hon tyckte att mina tidigare blodprover ser bra ut vad gäller sköldkörteln, hon menade på att man utsätter kroppen för onödigt mycket ansträngning med båda dessa mediciner samtidigt. Vet inte vad jag ska säga om det, bäst att göra som hon säger och invänta nya prover i december. Man hör och läser lite olika uppfattningar om läkare behandlar, alltifrån dos, kortisonsort och schema.

När man väl får prata med en läkare, så känner man att tiden är knapp och man vill diskutera så mycket som möjligt. Eftersom man alltid får nya läkare hela tiden, då det är så dom jobbar på SU, så går det  tyvärr väldigt mycket tid åt att läkaren ska förklara hur kroppens hormonsystem fungerar. Om det är något jag har blivit duktig på, så är det just det och ibland vill jag bara avbryta deras snack och säga att jag kan allt det där. Hade man istället haft kontakt med samma läkare, så hade man förhoppningsvis sluppit all repetition.

Tanken är att jag ska börja jobba 2 november, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0