Hårsmån från böter


Var förbi ett företag som säljer stolar idag för att prova denna stol som Previa föreslog. Den här stolen ska jag få prova, smidigt att man får en provvecka på sitt jobb så man verkligen vet om stolen passar eller ej. Skillnaden på den här stolen jämfört med andra är att sittdynan är mjukare än vanligt och det passar mig.

Sen skulle jag åka hem och hinna med 15:02-tåget. Har för tillfället sms-biljett på SJ och då saknar jag giltigt färdbevis på spårvagnarna och eftersom jag ALDRIG har sett en biljettkontrollant på dessa, så chansade jag och tjuvåkte. Vad händer? Jo, på Korsvägen så hoppar dom visst på och när jag upptäcker det, så får jag hjärtsnurp! Många tankar kommer hur jag ska komma undan och som tur är så är det ganska fullt med folk och dom hinner inte gå igenom alla innan nästa hållplats. Ser mig omkring, kontrollanten är framför mig och det verkar inte finnas någon som spärrar möjligheten att gå av bakom mig, så jag skyndar mig av!  Jag trodde dom jobbade många på en gång, så att ingen kan smita, men hade nog stor portion tur! Klarade mig från böter, men pga det så missade jag mitt tåg och fick vänta en timma till, men det var det allt värt! :-)

Läkaren ringde idag, han sjukskrev mig 50% 3 veckor framåt och sa att jag skulle trappa ner medicinen ännu mer försiktigt, nu alltså bara med en kvarts tablett var tredje vecka. Får se om det hjälper bättre. Nu har jag jäkligt ont i svanskotan igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0