Vad blir diagnosen denna gång tro?

Var hos läkaren på vårdcentralen idag och tog prover. Misstänker starkt att jag har för lågt kortisolvärde nu igen. Det var det som jag låg inne på Sahlgrenska för i höstas och där binjurarna behövde väckas efter lång kortisonbehandling. Vad som gör att jag mår dåligt nu vet jag inte, men det känns exakt samma som då. Man är pigg när man sovit en hel natt, men efter knappt 2 timmar så laddar "batteriet" ur väldigt fort och man får dyka i sängen. Jag är yr och det är obehagligt att stå och gå emellanåt, dessutom så tappar jag fokus mitt i meningar så jag blir helt nollställd och får börja om. Sa till läkaren att jag hade svårt att sitta upp under besöket och då vlle han ta mitt blodtryck. Han pumpade upp flera ggr för att sen säga: -Det är inte ens hörbart, lever du verkligen?
Sen kollade han min puls på handleden och blev något lugnare, haha.

Nu är klockan 21 på kvällen cch då mår jag som bäst, så det är några timmar fram tills efter midnatt där jag orkar vara uppe. Jag har varit sjukskriven två veckor på halvtid, men då jag är sämre nu, så fick jag 75% sjukskrivning. 2 timmar per dag kan jag jobba, då jag har förmånen att jag kan göra det hemifrån, men nackdelen är ju att jag inte orkar dagtid och det är då jag bör finnas på plats. Blir jag inte bra inom några dagar får jag nog lämna över till någon annan, även om jag inte vill. New York-resan närmar sig ju också, snart endast 2 veckor kvar och känner stress att bli bra tills dess också, vilket jag bara måste bli.

Det känns lite segt att vara inomhus i 2 veckor och inte orka något, tur att det finns tv-serier.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej!

Mitt kortisolsvar 8.0 referens0.20-0.70

det var Scandlabs svar..och vanliga sjukvården kortisol 360 första gången, andra gången kortisol 366



2011-03-09 @ 19:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0