200 + 180 = öhhhh???

Jag har inte mått så bra på ganska många dagar, därför blir det inte så mycket bloggande. Dels för att mina dagar inte är så händelserika och sen har jag ingen ork. Jag är trött, har ont i huvudet, yr, och hjärtklappning bara av att gå uppför en trappa. Hoppas att jag snart får ett svar på vad det kan vara...

Camilla var här i söndags, jag skulle hjälpa henne att få igång hennes kraschade hårddisk, men det gick inte så bra. Den verkar vara mer trasig än jag först trodde. Som tur är så har hon inte bråttom med att få det fixat, men hon är väldigt angelägen om att någon gång få fatt på sitt bokslut. Jag har försökt att få igång den med ett hårddiskkabinett, men den hittas inte och sen har disken ett oroväckande läte. 

Celine har varit duktig och städat köket idag inklusive ugnen och det var verkligen på tiden för den hade sett bättre dagar.

Alingsås Tidning lottade ut 3 stycken AHK- matchtröjor för några dagar sen och en sån ville jag verkligen ha, så jag skickade in via nätet. Dessvärre vann jag inte, men tydligen fick jag ett tröstpris... en signerad Guld-löpsedel! Jag har redan en sån, då det var dom vi viftade med i Globen och att tröstpriset är signerat spelar mindre roll. Enda orsaken att hämta vinsten är i så fall att min nuvarande löpsedel är lite illa tilltygad. Just nu auktioneras spelarnas matchtröjor från finalen ut på Tradera och utgångspriset är 1000 per tröja. Buden har börjat trilla in och pengarna tillfaller klubben. Jag tycker det var en bra idé, även om jag inte själv är någon spekulant.  

Jag klippte mig idag också, tog bort 3 cm på längden och det var så skönt. Frisören håller till i mitt hus, så det borde inte vara så ansträngande att gå ner dit, men just då var jag som snurrigast och fick verkligen koncentrera mig för att bara sitta upprätt. Jag skulle sen betala min klippning på 200 kr och Celines på 180 och vad gör frisören då? Jo, hon tar fram miniräknaren och slår denna addition och jag trodde hon skojade, men inte. Vilken normalbegåvad vuxen människa behöver en miniräknare för att räkna 200 + 180???? Skrämmande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0