Några timmar i Norrköping

Igår var jag i Norrköping för första gången i mitt liv. Rätt konstigt, jag har varit i väldigt många svenska städer, men aldrig hamnat där innan utan bara åkt förbi på väg till Stockholm. Skulle alltså dit på ett möte med en kund, jag är projektledare för ett IT-projekt och skulle träffa företagets verksamhetschefer. Då jag aldrig träffat någon av dessa 10 herrar innan, så vill man ju såklart göra ett bra första intryck. Bokade tågresa så att jag skulle ha god marginal, ankomst 11:30 i Norrköping och mötet skulle börja 13:00. Däremellan hade jag tänkte äta, transportera mig dit och förbereda mig. Det blev inte alls enligt planerna, SJ hade som vanligt problem med sitt X2000-tåg och jag blev 2 timmar försenad, ankomst 13:30! Man blir ju rätt upprörd och pga att jag åker på tvären genom landet, så är det 2 byten och inte helt enkelt att bara ta "nästa" tåg.

Mötets agenda fick flyttas om, så att min presentation kom senare och jag fick smyga in i lokalen medans mötet höll på. Rätt som det var bad dom mig köra min grej och jag hade inte hunnit förbereda alls. På något sätt gick det bra ändå. Jag fick höra efteråt att dom vanligtvis lite buttra cheferna hade skinit upp av att jag anlände och blivit mer engagerade, så ibland kanske det behövs en feminin touch på såna här möten.
Efter mötet blev jag skjutsad till tåget, men då jag hade en timma på mig innan avgång, så gick jag upp mot centrum för att hitta mig lite mat.


Väldigt fina parker passerade jag på vägen.


Coola träd.


Den här affären fanns i Prag när jag var där för 2 år sen och så även här. Snygga kläder har dom.


Den här stan har ju också spårvagnar, tjuvåkte några hållplatser för att testa och för att fötterna ömmade. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0