SM-GULD SM-GULD SM-GULD

Vilken lycka jag känner! Alingsås handbollsklubb har vunnit SM-GULD och jag fick uppleva detta på plats i Globen.

Flera hundra Alingsåsare slöt upp på den abonnerade baren 5emtio4yra på Södermalm innan matchstart. Där var det sån stämning att alla gick omkring och njöt, kramades och körde hejarklacksramsor. Min bror och hans kompisar tog en taxi till Buttericks och inhandlade blå peruk och ansiktsfärg i klubbens färger blå och vit. Målade massor supportrar med fina streck.  Det trevliga var också att alla Guifsupportrar jag mötte var jättetrevliga och grattade till segern.

Jag filmade en del och har lagt ut klippet här:



På vägen till Södermalm och puben, så körde bussen totalfel och jag fick rycka in och guida. Trodde ju dessa två chaufförer hade koll, dom hade ju GPS och allt, men istället för att åka upp på Götgatan, så körde dom under och in mot city. Folk blev lite irriterade och stressade på chaufförerna, för det tog ganska lång tid att vända inne i stan med en buss. Alla var tacksamma över att jag kunde visa vägen i alla fall.

På vägen upp till Sthlm, så hade vi frågesport. Det var samma frågesport i alla 10 bussar och 20 frågor som handlade om handboll såklart. Väldigt svåra, men det gillar jag, eftersom det blir en större utmaning.  Jag blev ensam vinnare i vår buss och det var kul, jag vann en ryggsäck med lite grejor i.


Jag och brorsan!


Jörgen, Fredrik och Ola


Matchen är över och vi blåklädda bara njuter!


Utanför Globen är det fantastisk stämning!



Kommentarer
Postat av: Börje

Snyggt!

2009-05-12 @ 12:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0