Medvind x 2

Igår gjorde jag en rensning i garderoberna och fick bort en hel del kläder och skor vi inte använder längre. Gav bort 2 stora påsar till en kompis och sen la 4 påsar i Frälsis container. Det känns så bra när det blir lite space och ordning.

Det mest positiva med det hela är att jag skulle hänga in min vinterjacka och passade på att känna igenom fickorna. För säkerhets skull kände jag även igenom bröstfickorna och vad låg där om inte min borttappade nyckelknippa? TJOHO!. Jag har letat i 3 veckors tid och har även hunnit byta ut låset till mitt postfack som kostade mig 500 kr. Nycklarna försvann när jag var ute med Viggo och vi gick bara en kort runda och sen dess har jag kollat efter nycklarna i gräset varje gång. Rätt jobbigt att inte kunna släppa tanken, har också varit hos polisen 2 ggr och kollat på deras nyckeltavla. Så otroligt skönt att dom har kommit tillrätta.

Jag har också ringt min hyresvärd och förklarat mitt behov av att få en parkering utanför mitt hus och inte en gård bortanför. För 4 år sen när jag flyttade in, så sa dom då att dom få parkeringar som är utanför bara gäller för det nybyggda höghuset mittemot. Jag kände att jag inte pallar att bära tunga matkassar flera dagar i veckan med sånt avstånd, då jag har en muskelsjukdom, så jag tog mig i kragen och ringde. Det var inga problem alls, hon var jättetrevlig och förstod mitt dilemma, så nu ska jag få den från 1 juni. Vilken lättnad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0