"Gått en tur rundt vannet"

Vad jag längtar till våren nu, det bara regnar nu tycker jag. Kände att jag var i stort behov av att röra på mig mer än bara till och från jobbet som är en kvarts promenad. Frågade Sturle om han ville gå en tur som dom säger här i Norge och det ville han.
Vi åkte förbi mig för att jag behövde andra skor och så åt vi Pyttipanna med ägg. Sen åkte vi förbi hans hus, så han också kunde byta om. Vi valde en timmas tur runt en större sjö i Sandnes och det var perfekt. Lagom långt och fin miljö, förutom att vädret kunde varit lite bättre. Det var ett populärt stråk att gå, många som gick, cyklade och  joggade där.


Lite annorlunda prydnad hemma hos Sturle. Inget vatten hade "fisken" heller. :-)


Sturle i sin nya, väldigt dyra regnjacka (ord. pris 4300 norska kronor!!!) Konstigt nog mötte vi många med jackor i just den färgen, dock inte med orangea "glidelås" som han var noga med att påpeka.


Coolt med husen som ligger uppe på berget.


Här är vi ungefär halvvägs.

Vi har planerat in tre utflykter till:

  • Sola strand
  • Vandra uppför en bergstopp
  • Gå runt en större sjö i Stavanger

Det är ganska trist att bara sitta på hotellet och omgivningen häromkring är inte så kul om man inte vill göra slut på pengar.
 


Hur vill man bo med sån här insyn och promenadstråk precis utanför? Skum tillbyggnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0