Flygförsening

Kom till Landvetter och skulle checka in mitt bagage och får då meddelandet att mitt plan till Oslo var försenat en halvtimme pga vädret i Norge. Ingen fara tänkte jag, då vi har ca en timmas väntan på Gardemoen innan planet till Stavanger går. Ordinarie avgångsstid från Gbg är 20:05 och från Oslo vidare 22:05, båda rutterna tar knappt en timma. Eftersom rutt 2 är inrikes, så måste vi hämta ut vårt bagage för att checka in på nytt och ännu en gång gå igenom säkerhetskontrollen.

När vi väl kom på planet i Gbg, så var det något lampa som lyste som inte skulle det och vi fick inte lyfta. Klockan hann bli 21 och då förstod jag och Madde att vi kommer att missa nästa plan.

En flygkapten som inte var i tjänst, men hade uniformen på sig, satt bakom och började prata med mig när han hörde att vi var oroliga för att det kanske inte gick senare plan än det vi skulle missa. Han var stationerad i Oslo och åkte upp för att själv flyga till Köpenhamn tidigt i morse. Vi hade väldigt roligt samtal och när vi sen skulle skiljas, så ville han ha mitt telefonnummer! Som han sa: -Jag kanske flyger till Stavanger dessa 3 veckor du har kvar, så då kan vi ju höras.
Han fick min mail och Madde skrattade gott åt detta och säger när jag kommer ikapp henne: -Jasså, du försöker skaffa dig gratis SAS-poäng! Haha.

Vi hann i alla fall med sista planet kl 23:35 och var framme vid hotellet kl 01! Vanligtvis är vi här 23:30 på söndagen och tycker det är sent!


Maddes väska kom lååångt efter alla andras, lite orolig var hon allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0