Mer ersättning för försenat bagage.

Har varit ledig idag för att kunna följa med Jennifer på ett möte, så blir det också imorgon då vi ska till Borås. Läkaren ringde upp mig idag och hade till slut fått provsvar angående U-kortisol. Det är tagit från en dunk insamlat urin på ett dygn och är mer säkert än vanligt s-kortisol som tas via blodprov. Referensvärdet är 40-170 nmol/d och jag hade bara 28. Han ville att jag skulle lämna ytterligare ett sånt prov inom det närmaste och jag sa att jag kan vänta och se ifall jag får någon dipp snart igen, för just nu mådde jag ju bättre. Han tyckte inte det var så bra idé då han var orolig att jag kunde få en addisonkris, men jag lugnade honom och sa att jag känner min kropp och ska komma inom kort.

Vi får tydligen mer ersättning för vårt försenade bagage på utresan och det från Europeiska försäkringar, då jag betalade med mitt First Card. 1500 per person om man kan visa upp kvitton för motsvarande belopp och som tur var hade vi sparade kvitton för kläder, skor, smink m.m från fredag och lördag innan bagaget kom som var på 3900.  I så fall får vi totalt 4600 tillbaka, en hel resa det. Hade jag dessutom haft tillägg på min hemförsäkring, så hade jag fått ytterligare 4000. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0