Kameratillbehör

Träffade en ny läkare igår och det var faktiskt bra. Jag berättade att jag var väldigt yr och då kollade han blodtryck, puls och hjärta. I liggande läge var blodtrycket 100/70 och i stående var det 90/70, så han skrev ut blodtryckshöjande medicin och menade att det skulle hjälpa ganska så snabbt, annars kunde jag dubbla dosen. Jag fick också starka värktabletter mot min rygg som även var antiinlammatoriska, men ändå skonsamma mot magen.

Jag känner själv en markant förbättring i hur jag känner mig (tack och lov), men nu är det ryggen som är värst. Jag har frågat både läkare och chef om det är okej att jag åker på resan och fått okej, så nu känns det hoppfullt. Celine, min personliga massör, bärare av tunga saker är ju med, så det ska nog gå ändå.

Ska köpa saker till Jennifers kamera när vi är i New York på världens största fotoaffär, www.bhphotovideo.com.
Visste inte riktigt vad för slags objektiv som var bäst, så jag ringde upp läraren Jimmy från hennes fotokurs och han rekommenderade följande:



Ett teleobjektiv som kostar ca 2040 istället för 3195 i Sverige.


Extension tubes, mellanringar som funkar som macroobjektiv. 1360 kr istället för 1900 i Sverige


Blixt som kostar 1920 istället för 2995 i Sverige.

Totalt 5320 kr om man köper det där istället för 8085 här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0