Framme i New York!

Resan gick inte helt smärtfritt. Det började redan på Landvetter när vi hade boardat, vi fick sitta kvar i planet innan start över 1,5 timmar för att det fanns ett bagage med som inte var incheckat. På grund av säkerhetsskäl, så var man tvungen att lokalisera detta och avlägsna innan vi kunde åka. Då vi enbart hade 1,5 timmar till anslutningen i Bryssel, så gjorde detta att vi skulle missa vårt plan där. Jag hörde någon säga att det inte skulle gå fler avgångar den dagen till New York, men jag stressade inte upp mig innan jag fått det bekräftat. Vi landade i Bryssel kl 10 och planet skulle avgå 10:05 och då får vi veta att det planet också var 1,5 timmar försenat, så vilken tur vi hade eftersom det mycket riktigt var den enda avgången den dagen.


Planet var jättefint och besättningen hur trevlig och proffsig som helst.


Jennifer, den här fjärrkontrollen skulle du älska. Man kunde skicka meddelanden till varandra också.


Snart framme, flygtiden gick rätt fort ändå.


Äntligen!


Här ska vi igenom kontrollen och man fick tydligen inte ta kort, så jag fick en tillsägelse. :-)

Vi fick sen veta att vårt bagage inte kommit, utan det blir utkört dagen efter. Det var ju lite snopet, men vi fick 100 dollar per person som kompensation och så vi kunde köpa tandborste och lite svalare kläder. Det är varmt här, känns som man är i ett soligt land. Nu ska vi ut på stan och se Brooklyn Bridge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0