Ett oväntat samtal

Det är väldigt varmt dessa dagar, så jag har köpt 3 golvfläktar för endast 189 kr styck. Detta borde jag gjort redan när jag flyttade in för 4 år sen, då denna lägenhet blir väldigt varm sommartid. Typiskt är ju nu att min air condition i bilen inte blåser kallt alls, så jag åkte förbi Saab igår och kollade vad sånt skulle kosta. Bara felsökningen skulle gå på 1000, för dom misstänkte läckage och sen var det ytterligare tusenlappar beroende på vad som skulle åtgärdas. Jag ska ringa runt och kolla andra ställen nu, det kan det vara värt. Jag bokade iaf en tid för inlämning nästa vecka och killen som gjorde bokningen var glad och trevlig.

Kl 11 idag ringer rmin mobil:
 - Hej, det är xxxx från Saab
- Jaa, hej.
- Jo, jag har en lite annorlunda fråga.
- Jaha?? (min tanke är att han kommit på ett bättre prisalternativ för bilen eller vill ändra min inbokade tid)
- Jo, du var så trevlig igår så jag undrar om du vill gå ut och fika med mig?
(Hjälp tänker jag, vad säger jag nu?)
- Jag är sjukskriven och prio 1 för mig nu är att bli frisk och dessutom kunna åka till New York nästa vecka.
- Okej, jag förstår, men var bara tvungen att ringa, då jag har tänkt på det hela natten.
- Ja, det var modigt och sånt gillar jag, men tyvärr dålig tajming.

Modig kille får jag säga, även om han inte lyckades få till en fika, så tycker jag om när man är rakt på sak och vågar ta för sig och det sa jag till honom.

Usch vad hemskt med det försvunna planet! Det var en Airbus 330 och vi ska flyga med en Airbus 332 snart. Får väl hoppas att inte flygplanstypen hade något avgörande, även om det inte är exakt samma modell så känns det lite pirrigt när vi ska flyga så snart inpå. Läser i tidningen att det tydligen handlar om ett ökänt luftum mellan Afrika och Brasilien som kan ha extrema väderomslag, så jag kanske kan vara lugn ändå.


Viggo fyllde 2 år igår. :-)

Kommentarer
Postat av: Erica

Åh! Gillar han också bratz!!! hahaha =) Det ser nästan ut som att mascaran runnit på honom, men han är ju en sådan bländande skönhet så det gör ju inget!

2009-06-06 @ 18:32:19
URL: http://intressesmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0