Tur med datum

Av en händelse så pratade jag med mitt försäkringsbolag och kom på in på barnens sjuk- och olycksfallsförsäkring. Jag har aldrig nyttjat den för något och det är ju korkat när man har möjligheten. Berättade i förbifarten om att Celine ramlade med cykeln 2005 och fick ett fult ärr på knät. Hon jag pratade med var inte bra på just den sortens försäkringsfrågor, men trodde att man var tvungen att anmäla skadan senast 3 år efter den hänt. Typiskt tänkte jag och ringde lasarettet för att få fram exakt datum när det hände och datumet var 2005-12-21.

Hon sa att hon skulle be en kollega ringa upp mig som kunde detta bättre och det visade sig att turen var på Celines sida! Man kan inte anmäla en skada om ärr förrän 1 år efter att olyckan skett, eftersom man först då kan se om det blev ett bestående ärr. Sen räknas dessa 3 år efter det datumet och det var ju väldigt bra! Har alltså skickat in lite bilder hur det ser ut och får väl besked ganska snart hur det bedöms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0