Hi five!

Igår var min mamma ute och cyklade och såg 4 killar i 13-14-årsåldern som hade problem. Den ena killen hade fastnat med sina jeans i cykeln på ett sätt att han inte kom loss. När min snälla mamma stannade och skulle se om hon kunde hjälpa dom, så frågade dom om hon hade en sax, vilket hon såklart inte hade på sig. Byxan hade fastnat riktigt hårt, men envis och fiffig som min mamma är, så fick hon loss den och då blev den killen så glad att han gjorde "HI FIVE" med henne. Den synen skulle jag velat se, min 63-åriga mamma gör "HI FIVE" med en 14-åring. Hahaha.

När vi ändå är inne på ämnet min mamma, så kom hon hit idag och hjälpte mig ta ut Viggo och steka pyttipanna och ägg. Jag hade nämligen tagit två nya värktabletter med både Ibuprofen och Kodein i och blev helt drogad. Mitt blodtryck sjönk till 80/60 och när jag själv försökte göra maten, så kunde jag inte stå och började skaka och må illa, så det vara bara att ringa mamsen.


Har en envis spindel som bygger bo på min sidospegel på bilen. Häromdagen gjorde jag sönder det, men idag var det ännu större. Hur lyckas dom? Imponerande också att hur fort jag än kör, så blåser det inte sönder, riktigt segt "virke" alltså. :-) Nu har jag gjort sönder nätet för andra gången och hoppas herr spindel har fattat vinken och väljer en ny "tomt".

Då jag inte lyckades med att övertyga läkare nr 2, så har jag nu istället skrivit egenremisser och skickat till två olika sjukhus. Har också funderat på om jag ska köpa medicin via nätet, men risken är att det kan fastna i tullen och nackdelen är att jag går miste om högkostnadsskyddet och läkarkontakt vilket inte är optimalt.  Väntar en stund till alltså.


Kommentarer
Postat av: elin

här är en till som kämpar med svajiga binjurar... Jag fick hydrokortison ett tag, 5 veckor och himmel vad bra jag mådde :-)Sen skulle det trappas ut, men går jag under en halv tablett om dan(10mg) så fungerar jag bara inte.

Jag har haft ca 30 i u-kortisol och ligger på mellan 180-230 på morgonen i serum. Mitt på dan har det vid flera tillfällen varit mellan 95-105.

När jag gjorde synachtentest så kom jag upp till 544 precis under gränsen på 550. Det värsta var efteråt hemma, jag mådde piss, trodde nästan att jag skulle bli tvungen att ringa ambulans. men efter en timmes sömn och extra hydrokortison så återgick jag till mitt vanliga normalrisiga tillstånd ;-) Håller tummarna att du snart får hjälp, du vet väl att när du blir sådär darrig och illamående så kan det bli riktigt farligt riktigt fort? Fy, jag har haft en ordentlig kris och det var som en mardröm(i samband med en lunginflammation). Kram o krya på dig!/Elin

Jag har lite andra autoimmuna sjukdomar oxå, verkar som man lätt får fler.

2009-07-30 @ 23:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0