Lingon, vad är det....?

Fick våra kontorsplatser idag, så nu kan jag ta med min stol dit när jag vet vart jag ska sitta. Då vi inte har fått access till Statoil-nätet ännu, så kan vi inte börja jobba ordentligt. Hoppas att det löser sig imorgon! Till lunch idag blev det pizza, maten är subventionerad på kontoret och kostar runt 25-30 kronor, inte helt fel.


Så här ser kontoret ut där projektgruppen ska sitta.

När vi slutade kl 16, så gick jag och Madde till ICA och köpte lite mer mat. Jag frågade då en ICA-personal om vart dom hade lingon och han förstod inte alls vad jag menade. Jag tänkte på hur jag skulle kunna förklara det och kom bara på "sylt" och då visade han mig till den hyllan. Det tog en liten stund innan jag hittade en burk som innehöll lingon och gissa vad norrmännen kallar det?


Hallon och lingonsylt har roliga namn här.


Pannbiff heter så här...

Efter att vi ätit pannkakor "hemma" i lägenheten och tvättat en maskin, så gick jag en 20 minuters promenad själv till det stora köpcentrat här och shoppade ännu mer kläder. :-) Jag behövde verkligen kläder, har inte köpt på länge, så jag har alltså inte tappat kontrollen. Var där ca 2 timmar och sen stängde dom kl 20, kanske lika bra det. Hittade en lämplig buss som kostade 12 kr för hemfärd, det var det absolut värt. Mina fötter är trötta, måste ta med gympadojor nästa vända.
Jennifer har tagit jättefina kort på Viggo, rena hundmodellen. :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0