Larmet går

När vi kom till Stavanger för 3 veckor sen och installerade oss på våra kontorsplatser så fick vi varsina brandinstruktioner på en lapp. Sånt får man ju inte i Sverige, så jag tyckte det var lite annorlunda.

Jobbar som vanligt idag och rätt som det är går brandlarmet och då det stod i instruktionen att dom aldrig har brandövningar här, så var det bara att gå mot utgången. Vi är längst bort i flygeln och har en bit att gå innan vi kommer ut till receptionen. Precis när vi ska passera sista dörren, så stängs en branddörr framför oss, vanligtvis är det en dörr i glas som öppnas med passerkortet.
Man blev ju lite förvånad, men så kom Sturle på att vi skulle använda oss av en nödutgång. Sen får vi veta att larmet utlösts av en elektriker, så det var bara att gå in igen. Jag som hade hoppats på lite mer drama, haha.



Pia says:

Härligt med en man som vet vart man ska ta vägen när det "brinner". Du räddade våra liv, haha.

Sturle says:

haha, dere har vel lest papirene jeg delte ut? der står det jo ganske klart. heller flaut at jeg ikke tenkte på det med en gang

Pia says:

Minns inte ens att det var du som var "postgubben".

Pia says:

Jag går bara efter alla andra...finns alltid någon att lita på.

Sturle says:

jeg nei! du har jo brukt mye tid på å overbevise meg at jeg er pre-gubbe, ikke post-gubbe (Det var ju Sturle jag trodde var 41 när han var 30).




Funderar på om jag ska stanna kvar över helgen i Stavanger och frågar Jennifer på MSN om hon har invändningar.

[15:39] Pia @Stavanger: Hur noga är det att jag kommer hem denna helgen?
[15:39] Pia @Stavanger: Celine tänkte ändå åka till Emille....
[15:39] jennifer: JAAA GUUD VAD BRA :'''''DD<33
[15:40] jennifer: för jag och julia, amanda & sandra skulle se på film och ha typ myskväll och då är det bra om vi är själva <3.

Hmm, inte riktigt det svaret jag hade förväntat mig, haha.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

hahaha :D.

2009-02-16 @ 19:08:37
URL: http://hjsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0