Sandnes by night

Stannade ju som sagt kvar i Norge denna helgen och hade tur att Sturle ville umgås med mig. Tog bussen till Sandnes på fredagskvällen och mötte upp honom där vid 19-tiden. Lite märkligt är att de få gånger jag har åkt buss, så har chaffören vid ett par tillfällen vinkat förbi mig och sagt att jag inte ska betala. Ingen aning om varför, men inte inte mig emot. Vårt lägenhetshotell ligger alltså i en företagsby mittemellan Sandnes (50 000 invånare) och Stavanger (120 000).

Vi gick ner till hamnen för att äta på en trevlig restaurang, men den var stängd just den kvällen, så då gick vi till en pizzeria istället. Delade en pizza (vilket är vanligt att man gör här) och drack ett glas vin och sen gick vi runt lite och tittade på omgivningen för att sen hamna på en pub. Beställde ett glas vitt, men det smakade inte bra, så vi vidare och hamnade på Quality hotell. Där var det livepianist och lite annorlunda människor, men hade en mycket trevlig kväll.


En byggnad som inte ser ut som alla andra.


Sturle håller mig sällskap tills min nattbuss ska komma.


Somnade vid 03 och vaknar 7:30 av att jag hör något som låter i lägenheten. Känns som att det är någon där och funderar på om hotellpersonal som har gått in utan att ringa på. Dom kanske tror att ingen är här på helgerna. Jag går upp och kollar och då visar det sig att det är balkongdörren som har åkt upp och rullgardinen som låter av blåsten. Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0