Blev stoppad av polisen

Vi firade jul den 23:e i år, då barnen ville vara med sin pappa och hans släkt på julafton. Mig spelar det ingen roll, vi har firat dagen innan vartannat år och det känns på samma sätt ändå. Detta året blev vi istället hembjudna till min bror och hans sambo Maria, eftersom Ola är så allergisk mot Viggo. Vi blev mycket väl omhändertagna med god mat och godis och trevligt sällskap till Bingolottos uppesittarkväll. Celine fick det gamla Nintendospelet NES och tillhörande Super Mario och det hade hon önskat sig i tre år, så hon blev jätteglad. Vi har haft ett sånt förut, men deblev stulet vid ett förrådsinbrott, så nu fick jag fynda ett "nytt" på Tradera.

Självaste julafton umgicks jag med Angelie, då även hon var barnledig.

Juldagen var lugn fram till klockan 01 i natt för då ringer en kille vid namn Johan och frågar om jag vill agera chaufför åt han och Pascal. Dom ville bli körda till Göteborg och skulle betala mig bra. Först tänkte jag bara NO NO NO, för det var snöoväder, min bil var inte tankad och det var mitt i natten, men sen gick jag ändå med på det.


Pascal och Johan.

Killarna vara ganska nyktra och vi hade det trevligt och när vi kör på Lindholmen i ett område med ingen trafik så sent, så ser jag i backspegeln hur det blinkar rödblått ljus. Det var polisen som tyckte att jag skulle stanna av någon anledning och jag hann fundera flera gånger vad anledningen kunde vara att bli stoppad på det sättet.

Jag stannar och öppnar dörren och inväntar att dom ska komma ur sin bil och fram till min. Då hör jag den ena polisen säga medans han går fram:
- Är det Pia?
- Ja, svarar jag förvånad, hur vet ni vad jag heter?
- Det står på datorn. Din bil har körförbud!
- Va, har den? Jag trodde jag hade fram till januari på mig att besiktiga den, svarar jag med ett leende.
- Nej, enligt datorn så har det blivit körförbud 091130 och det kan ju bli ganska dyrt, så se till att fixa det i mellandagarna.

Den andra polisen kommer fram med alkomätare och ber mig blåsa och sen säger han när han tittat på utfallet:
- Det var ju inga konstigheter här inte!
- Nej, jag är en skötsam flicka. :-)
- Det tror vi också, ha en fortsatt trevlig jul!

Pascal och Johan var imponerade över att jag skötte situationen så bra, men jag har ALLTID lyckats prata mig ur polissituationer, det gäller att vara trevlig.



Kommentarer
Postat av: Peggy

Hahaha..sorry att jag skrattar men jag kunde inte låta bli :-) Körförbud!! viken tur att det inte blev mer än så, det kunde säkert blivit dyrt!! Hoppas att killarna "gottgjorde" dig rejält när du gav dig ut i snöovädret mitt i natten!!

Kram!

2009-12-27 @ 15:22:20
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0