En helg i bilder


Jennifer och jag var på Grillspettet i fredags och åt vår favoriträtt "Kycklingkebab med ris". Det lustiga är att vi satt och lyssnade på vad kunderna efter oss beställde och alla som kom skulle ha detta.


På fredagskvällen tog jag och Celine en timmas promenad med Viggo, en bra runda som man kan släppa honom lös på. Så skönt med ställen där det är tyst och inga folk, men på ett ställe i skogen, så är det lite läskigt. Inte för att jag är så rädd av mig, men just där känns det som att det ska stå en mördare och vänta på sitt byte som skriker och ingen hör... :-)


På lördagen åkte vi ut till Lygnared för sol och bad i ett par timmar. Jag valde att sätta mig i skuggan på verandan till serveringen och läsa boken "Skam" av Katarina Wennstam.


Jag hade läst i tidningen att det var absolut sista föreställningen av "Män som hatar kvinnor" på Sagabion och ville se den, så jag och Celine cyklade ner till kl 17:20. Blev glatt överraskad när priset endast var 62 kr per biljett, det var tydligen sänkt pga att det var sista gången den visades. Den var väldigt bra, dom hade lyckats göra filmen så bra man kan efter boken tycker jag. Ganska hemska scener, så jag förstår att den hade 15-årsgräns.

Var hemma strax före halv nio på kvällen och Celine ville gå långa rundan med Viggo igen, men precis när vi kommit ut och skulle börja gå, så blev jag dålig och vi fick gå in igen. Det kommer utan förvarning och jag hade ändå tagit tabletter, men men. Somnade 22:30 och sov 11,5 timmar utan problem.

Idag (söndag) väckte jag barnen vid 11, nu är det dags att börja vända dygnet. Tycker det ska bli så skönt när dom kommer tillbaka till rutiner igen och normalare sovtider.


Jag och Celine tog rundan med Viggo idag mitt på dagen istället. När vi är på hemväg, så går vi förbi en skock får och Viggo som älskar alla sorts djur var förstås nyfiken.


Här är det kärlek från båda håll, ett riktigt pusskalas blev det. :-)

Kommentarer
Postat av: Erica

Va roligt att viggo gillar får. FÅR liksom! Det är ju jättekul! Ni kanske kan skaffa en fårkompis till honom? Så kan det slira runt där med sina klövar på ert vardagsrumsgolv med Viggo i hasorna hahaha!

2009-08-11 @ 22:00:10
URL: http://intressesmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0