Försvunna nycklar

Jennifer har tappat sin nyckelknippa! Det har hänt flera gånger, men då har vi alltid hittat dom. En gång försvann dom på ICA Maxi och hon kom hem och sa att dom letat utan resultat. Jag tog med henne tillbaka dit direkt och frågade henne vart hon varit och hon sa att hon bl.a provat skor. Ganska snart och med en stor portion tur, så hittade jag dom bakom en skohylla. Där hade dom kunnat ligga ganska länge oupptäckta gissar jag. En annan gång hittade jag hennes nycklar på skolans fotbollsplan och en gång var dom borta så länge att jag hann fixa nyckelkopior och då fanns dom i en undanlagd väska. Ganska nyligen så fixade jag nyckelbrickor och det är jag glad för nu, för då finns det en chans att dom kommer tillbaka, MEN hon har troligtvis tappat dom i skogen och hur många är det som hittar nycklar i en skog??? Jag var med henne där och letade i måndags på det stället där hon ramlade med cykeln, men inga fynd!
Ringde min granne som är polis och frågade om dom möjligtvis har en metalldetektor, men det trodde han inte. Det var nog bara teknikerna i Gbg som hade sånt. Sen fick jag tips på nätet om att man kan använda spårhundar, men känns lite avancerat...

För något år sen så skulle jag ut och ser att det står en soppåse på skohyllan som jag tar med. När jag precis puttar in påsen genom sopnedkastet till soprummet, så får jag en känsla av att det inte var sopor, utan kläder. Jag ringer Jennifer och frågar om hon hade ställt påsen där och visst hade hon det. I påsen skulle det ligga ett par Replayjeans, en mobilladdare och en kjol som tillhörde en kompis. Jag ringer Securitas och förklarar mitt problem och undrar om dom kan låsa upp soprummet, så jag kan kolla i påsen. En halvtimma senare, så letar både jag och vakten efter den Ica-påse det gällde, men utan resultat. Detta gjorde mig förbryllad, påsen måste ju ligga där och vi gick igenom allt säkert 3 ggr. Hade svårt att släppa tanken på vad som egentligen hade hänt, men ett tag senare så dök sakerna upp hos mamma, alltså visade det sig att det visst varit en soppåse och att min dotters minne och koll på läget inte alltid är optimalt. :-)



Kommentarer
Postat av: Annica

Daniels nycklar försvann en gång. Drygt ett år senare så hittar jag dem i en blomkruka uppe på vinden! Så ge inte upp hoppet!



Vi ses i morgon!

2009-08-13 @ 16:52:55
Postat av: Josefin

Hittade din blogg när jag letade på synacten test.

Är också i en karusell av provtagningar och läkare besök. Känner så igen mina symptom som du också har. Snälla kan du höra av dig till mig, vore så skönt och skriva/prata med nån som är i en liknande situation.

Mvh Josefin

2009-08-15 @ 16:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0