Provsvar

Har fått reda på dom flesta provsvaren idag. Eftersom jag även skriver för dom som lider av samma sak som mig och hittar bloggen via google, så skriver jag ut dom här. 

Fritt T4 12 (12-22)
T4 86 (66-181)
S-kortisol 230 (200-800)
TSH 2.5

Jag ligger alltså inom referens, men det är precis det och bara det är ett skäl till att jag ska få medicin tycker jag, eftersom jag inte mår bra nu. Fritt T4 visar min ämnesomsättning och den ska helst ligga mitt i referens och det har den också gjort när jag mått bra. S-kortisolet är alltså hur mycket kortisol som finns i blodet och den är lägre än den varit tidigare. Även om man ser att referensen är mellan 200-800, så bör den ligga över 400 vid kl 8 på morgonen. Jag tog provet kl 9:30, då jag har en bit att åka, men tycker ändå att jag hamnar inom gränsen för "suspekt låga värden". Väntar också svar på  U-kortisolet som förhoppningsvis stödjer blodprovet och jag kan få hjälp.
 
Har också varit hos en arbetsterapeut och fått mäta handstyrka och sen få en rolig lera som gör att jag ska stärka muskulaturen i handen och på så vis minska min överrörlighet. En jättehärlig kvinna från Norrland som tyvärr skulle återgå till sin tjänst på Sahlgrenska igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0