Min dator såg inte så snygg ut.

Lämnade in min hem-PC för ett par veckor sen. Den hade inget fungerande grafikkort och jag tänkte att dom säkert installerar om hela datorn på verkstan, så det var bäst att kopiera över data som var av värde. Köpte ett hårddisk-kabinett för bärbara datorer, skruvade ur hårddisken och allt gick smärtfritt. Igår ringer dom från HP admin och säger att verkstan har lämnat ett kostnadsförslag.
 -Va, det är ju garanti, säger jag förvånat.
- Nej, inte på den här typen av skador. Någon har spillt kaffe i den.
- Uhh??? Vi dricker inte ens kaffe i vår familj och så vitt jag vet, så har ingen heller spillt.

Hon bad då verkstaden att maila över bilder till mig och det var den här synen som mötte mig.


Ganska förvånad blev jag och vem som spillt och vad får jag kanske aldrig veta.



Efter några samtal hit och dit, så blev lösningen ändå bra. Allriskförsäkringen täckte detta och jag får delarna utbytta utan kostnad.

Så här skriver verkstaden:

Kostnadsförslag:
Vätskeskada. Kaffe

Kf avser byte av tangentbord, toppkåpa, moderkort samt hdd.

Material: 5090:-
Arbete: 1060:-
Frakt: 995:-

Tveksam till lönsamhet vid reparation.

Vid ej godkänt kostnadsförslag debiteras undersökningsavgift 500 kr + frakt 595 kr.

(Priser angivna exklusive moms.)

Om nu det går på ca 9000 inkl moms, så förstår jag inte varför försäkringsbolaget väljer att reparera istället för att köpa in en ny. Mig spelar det ingen roll, men när ändå verkstaden är tveksamma till reparation, så borde dom väl gå på den linjen.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Fattar heller inte varför dom inte bara löste in burken? Säkert en prao på försäkringsbolaget.. :P

2009-04-22 @ 18:26:05
Postat av: Annica

Tror inte det är kaffe. Det är säkert cola light!

2009-04-22 @ 23:24:52
URL: http://123minsida.se/volpino
Postat av: Annica

Är det föresten säkert att det är din dator så det inte är någon annans och att de har förväxlat dem?

2009-04-22 @ 23:26:09
URL: http://123minsida.se/volpino

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0