Ibland har man tur...

Jennifers bärbara dator har varit obrukbar sen några veckor och efter lite felsökning konstaterades att det var fläkten som inte funkade. Jag har googlat på Acerparts och sett att en ny fläkt till hennes modell Travelmate 5320 skulle kosta 500 kronor.  Tyckte att det var lite dyrt, så jag har avvaktat lite med att köpa en. Gick in till en dataaffär där jag bor och som ägs av Eric som jag känner sen innan. Tänkte mest kolla vad han skulle ha för att beställa och byta fläkten och då visade det sig att han ägde en likadan dator och som han precis "lyckligtvis" spillt vin i och nu skulle skrota. Jag kunde alltså köpa hans fläkt för 100 kronor. Tjoho!

När jag öppnade hennes dator och skruvade loss fläkten, så hittade jag en tjock tuss med damm, så det var nog inte så konstigt att den inte funkade. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0