Fredagsmys och en tur till Ljung.

Har blivit dålig igen och nu beror min enorma trötthet på att min binjure inte vaknar igång igen och börjar producera hormonet kortisol (kroppens egna kortison). När man äter kortison i tablettform en längre tid som jag har gjort, så hämmar det kroppens egna produktion av kortisol och därför är det viktigt att man trappar ner väldigt sakta, så att binjurarna förstår att dom ska vakna igen. Jag har provat att trappa ner i flera månader på många olika sätt, men så fort jag hamnar under 7.5 mg (prednisolon) så blir jag trött. Detta är det som kroppen behöver i daglig dos och när inte min binjure skjuter till, så blir det helt enkelt för lite. Nu har läkaren iaf bestämt att det ska göras en utredning på detta och hoppas jag slipper vänta alltför länge på att få det gjort.  Är nu sjukskriven i 2 veckor till i väntan på detta.

Idag har jag sovit, lagat mat och även bakat muffins. Jag och Celine ska åka och hälsa på Angelie och Emille i deras nya lägenhet i Ljung. Då kan det vara gott med lite fika, så jag ska ta med en påse nybakat. Ska bli skönt att komma utanför dörren och vara lite social.




Så här fin blev spegeln ovanför soffan i vardagsrummet.


Så här nöjd är Viggo med sitt nya tuggben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0